راز

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روزهای پر حرارت و داغ جوانی، وقتی داغ تر می شود که صحبت ارتباط با جنس مخالف، به میان می آید. شما دیگر کودک نیستید، احتمالا دوران مدرسه و دغدغه کنکور هم به پایان رسیده و اکنون در اوج قدرت و نیازهای روانی و جسمی، به تشکیل خانواده فکر می کنید.

ممکن است هنوز سن تان برای ازدواج مناسب نباشد و هیچ اقدامی برای انتخاب همسر انجام نداده باشید یا در به در دنبال نیمه گمشده تان باشید.

فرقی ندارد،در هر حال یکی از روابطی که باید در زندگی خود آن را مدیریت کنید، ارتباط با جنس مخالف است.درست است که این روزها کمی مهار آن سخت تر است، اما در آینده حتی بعد از ازدواج و در سنین میانسالی هم از این مهارت بی نیاز نیستید.

از طرفی شما دیگر در دبیرستان درس نمی خوانید و در محیط تحصیل تان با جنس مخالف در ارتباطید یا در محیط کارتان چند ساعت در روز چنین ارتباطی را تجربه می کنید. رفتار امروز شما، زمانی که هنوز مجرد هستید و علاقه به این ارتباط در شما پررنگ تر است، می تواند یک پایه و اساس خوب برای زندگی فردایتان باشد.

یادتان باشد شما فعلا مجردید و بزودی تشکیل خانواده خواهید داد، در روابط تان به گونه ای رفتار نکنید که در آینده نیاز به پنهانکاری باشد. برای این که خط قرمز های رابطه با جنس مخالف را نشکنید، برایتان پیشنهاد هایی داریم.

خودتان را کنترل کنید

تمام شدن روزهای مدرسه و ورود به دانشگاه یا محل کار، خود به خود بانوعی استقلال همراه است که تا دیروز آن را نداشتید.

زمان های رفت و آمدتان، دوستان و آشنایان جدیدتان و محیط هایی که همچون محیط خانه و مدرسه تحت نظارت و پاستوریزه نیست . در چنینی شرایطی شما نیازمند یک مهارت بسیار مهم خواهید بود. مهارت خود کنترلی، مهارتی است که اگر آن را نداشته باشید، از گوشه اتاق و با یک رایانه، ممکن است بزرگ ترین خطاها را انجام دهید. خود کنترلی یا خویشتن داری یعنی داشتن توان و مهار فشارها و وسوسه های غریزی و هیجانی.

این طبیعی است که در سن جوانی در برابر محرک های جنسی، بی تاب شوید. باید با حفظ نگاه و دوری از فیلم ها و روابط تحریک کننده به خود کمک کنید تا گرفتار نشوید. بهترین راه، پیشگیری از ورود به روابط نامناسب است. این مهارت را در خود ایجاد کنید و در هر لحظه حواس تان به خودتان و کارهایی که انجام می دهید، باشد.

ارتباط با جنس مخالف، یک واقعیت است که اگر در چارچوب صورت بگیرد،دچار مشکل نخواهید شد

همرنگی با جماعت را بی خیال شوید

می گفتند، خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو! اما اگر جماعت ، طریق رسوایی را پیش بگیرند چه کنیم؟ دختر خانم ها و آقا پسرها، اگر همه دوستانتان دوست دختر و دوست پسر دارند و اگر به اصطلاح، این روزها هر کسی، کسی دارد و یار نورسی دارد، شما خود را وارد این بازی نکنید.

دوستانتان نمی گویند که این ارتباط چه تاثیرات منفی بر آنها گذاشته و ممکن است هنوز خودشان نیز ندانند از نظر روحی چه آسیبی خواهند دید، پس با افتخار خود را پاک نگه دارید .

بیکاری را از زندگی تان دور کنید

شما در پرانرژی ترین روزهای زندگی تان به سر می برید، اگر قرار باشد، بیشتر وقت تان، اوقات فراغت بوده و برنامه سفت و سختی برای ساعت به ساعت تان نداشته باشید، احتمال خطای تان بالا می رود. تفریح خوب است اما یادتان باشد این روزها زمان تلاش، کارو برنامه ریزی برای آینده است. چشم بر هم زدنی، با افسوس زمزمه می کنید: جوانی هم بهاری بود و بگذشت... پس قدر بهار زندگی تان را بدانید و انرژی تان را در راه صحیح مصرف کنید.

حواس تان به او باشد

فراموش نکنید که در خلوت ترین مکان قابل تصور نیز کسی هست که شما را می بیند. هیچ رفتار و اندیشه شما، از او پنهان نمی ماند. اگر همیشه این موضوع را مد نظر داشته باشید، دقت بیشتری حتی بر فکر و نیات خود خواهید داشت.

امام علی(ع) می فرمایند:

خوشا به حال آن که همیشه خدا را در نظر داشته و از گناه خویش بیمناک باشد. (غرر الحکم، ج ٢ / فصل ۴۶طوبی)

روزهای خوش جوانی را تباه نکنید. ارتباط با جنس مخالف، یک واقعیت است که اگر در چارچوب صورت بگیرد، دچار مشکل نخواهید شد پس از چارچوب شرع پا فراتر نگذارید که پشیمان خواهید شد.

سخنی با والدین

اگر فرزند جوانی در خانه دارید، باید محیط را به گونه ای آماده کنید که بتواند در مورد دغدغه هایش با شما حرف بزند. بدانید که دیر یا زود جنس مخالف به زندگی او وارد خواهد شد پس به جای آنکه آنقدر در این موضوع حساسیت نشان دهید که نتواند در موردش با شما حرف بزند، بگذارید راحت باشد البته حرمت ها را نگه دارید، اگر او نتواند درباره اینگونه مسائل با شما حرف بزند، ممکن است درمعرض خطرهای جدی قرار بگیرد. به او هشدار بدهید، راه و روش سالم ماندن را برایش هجی کنید، اما در نهایت بگذارید اگر خطایی هم کرد، بتواند به شما بگوید و کمکتان مطمئن باشد.


  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

طبیعتا” 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30 روز میشود.
پس 96 روز باقی میماند.اگر داوطلبی در کنکور قبول نشد هیچ تقصیری نداردچرا که سال فقط 365 روز است . در حالی که:
1- سال 52 جمعه داریم و میدانید که جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب 313 روز باقی میماند.
2- حداقل 50 روز مربوط به تعطیلات تابستانی است که به دلیل گرمای هوا مطالعه ی دقیق برای یک فرد نرمال مشکل است.بنابراین 263 روز دیگر باقی میماند.

3- در هر روز 8 ساعت خواب برای بدن لازم است که جمعا” 122 روز میشود. بنابراین 141 روز باقی میماند.

4- اما سلامتی جسم و روح روزانه1 ساعت تفریح را میطلبد که جمعا” 15 روز میشود.پس 126 در روز باقی میماند.

5- طبیعتا” 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30 روز میشود. پس 96 روز باقی میماند.

6- 1 ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افکار به صورت تلفنی لازم است. چرا که انسان موجودی اجتماعی است.این خود 15 روز است.پس 81 روز باقی میماند.

7- روزهای امتحان 35 روز از سال را به خوداختصاص میدهند. پس 46 روز باقی میماند.

8- تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم 30 روز در سال هستند. پس 16 روز باقی میماند.

9- در سال شما 10 روز را به بازی میگذرانید.پس 6 روز باقی میماند.

10- در سال حداقل 3 روز به بیماری طی میشود و 3 روز دیگر باقی است.

11- سینما رفتن و سایر امور شخصی هم 2 روز را در بر میگیرند. پس 1 روز باقی میماند.

12- 1 روز باقی مانده همان روز تولد شماست.چگونه میتوان در آن روز درس خواند؟!!

نتیجه ی اخلاقی: پس یک داوطلب نرمال نمیتواند

امیدی برای قبولی در دانشگاه داشته باشد

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

پادشاهی از وزیر خود خشمگین شد به همین دلیل او را به زندان انداخت.مدتی بعد وضع اقتصاد کشور رو به وخامت گذاشت.

بنابراین مردم از پادشاه خود ناراضی شدند و پادشاه هرکاری برای جلب رضایت آنها نمود،موفق نمی شد.

لذا دستور داد وزیر را از زندان بیاورند.هنگامی که وزیر در محضر او حاضر شد گفت:مدتی است که مردم از من روی گردان شده اند

اگر توانستی رضایت آنها را جلب کنی من نیز از گناه تو می گذرم.وزیر گفت:...

من دستور شما را اجرا خواهم کرد،فقط از شما می خواهم تعدادی سرباز به من بدهید.شاه گفت:نبینم که از راه اعمال خشونت بر مردم وارد شوی.

سرباز برای چه می خواهی؟ وزیر گفت:من هرگز هدف سرکوب کردن ندارم.شاه با شنیدن این حرف تعدادی سرباز به وزیرش داد.

شب هنگام وزیر به هر کدام از سربازان لباس مبدل دزدان را پوشاند و به هر کدام دستور داد که به تمام خانه ها بروند و...

از هر خانه چیزی بدزدند به طوری که آن چیز نه زیاد بی ارزش باشد و نه زیاد با ارزش تا به مردم ضرر چندانی وارد نشود و...

هم چنین کاغذی به آنها داد و گفت در هر مکانی که دزدی می کنید این کاغذ را قرار دهید.

روی کاغذ چنین نوشته شده بود: هدف ما تصاحب قصر امپراطوری و حکومت بر مردم است.سربازان نیز مطابق دستور وزیر عمل کردند.

مردم نیز با خواندن آن کاغذ دور هم جمع شدند.

نفر اول گفت: درست است که در زمان حکومت پادشاه فقط با وخامت اقتصادی روبه رو شدیم،اما هرگز پادشاه به دزدی اموال ما اقدام نمی کند..

این دزدان اکنون که قدرتی ندارند توانسته اند اموال ما را بدزدند،وای به روزی که به حاکمیت دست یابند.نفر دوم نیز گفت:

درست است،قدر این شاه را باید دانست و از او حمایت نمود تا از شر این دزدان مصون بمانیم.

و همه حرف های یکدیگر را تایید کردند و بنابراین تصمیم گرفتند از شاه حمایت کنند.

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناخت دشمن  و پیشنهاد معظم له برای هفتم تیر تا دوازدهم تیر با عنوان  "هفته حقوق بشر آمریکایی" سایت قلم تو به نقل از "حرف تو" موج سایبری در همین راستا برگزار می نماید.

 

 موضوع کلی:

بازخوانی و تحلیل جنایات آمریکا درایران و جهان

 

با محور های زیر:

پرده برداری از فعالیت های رسانه های و تبلیغی برای بزک کردن آمریکا

بازخوانی و تحلیل شکست های سیاست های آمریکا در منطقه

جنایات آمریکا دررابطه با کودکان

جنایات آمریکا در رابطه با حقوق زنان

جنایات آمریکا در آلودگی های زیست محیطی

جنایات آمریکا در ترویج فساد و بی بند باری

جنایات امریکا در قتل و کشتار های دسته جمعی

جنایات آمریکا در حمایت از گروه های تروریسیتی

جنایات آمریکا در ترویج مصرف گرایی و سبک زندگی غربی

جنایات آمریکا در رابطه با مداخله در دیگر کشورها

 

برای حمایت از این موج سایبری ضمن باز نشر این مطلب، مطالب خود را در قالب مقاله، خبر، یادداشت، عکس، طنز، شعر، داستان، پوستر، کلیپ صوتی و تصویری و... در قسمت نظرات این مطلب در سایت حرف تو ارسال نمائید.

متن بیانات رهبری در دیدار با خانواده شهدا 94/04/06:

«این را همه بدانند: امروز کشور به شناخت دشمن[نیاز دارد. دشمن را بشناسیم؛ دشمنان جهانی که خودشان را به‌وسیله‌ی انواع و اقسام اقلام آرایشیِ رسانه‌ای و تبلیغاتی بزک میکنند و در مقابل چشم قرار میدهند، بشناسیم؛ آمریکا را بشناسیم. در همین چند روز مشاهده کنید: فردا هفتم تیر است، حادثه‌ی حزب اتّفاق افتاده است؛ در سال ۶۶در همین روز هفتم تیر، حادثه‌ی بمباران شیمیایی سردشت اتّفاق افتاده است؛ بله، صدّام آن کار را کرد، امّا پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکایی‌ها بودند، غربی‌ها بودند، همان کسانی بودند که بمبهای شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتل‌عام عجیب سکوت هم کردند؛ در روز یازدهم تیر - چند روز بعد - ترور شهید صدوقی است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر - چند روز بعد از این- حادثه‌ی اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیج‌فارس است. از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار [انجام شد]؟ [چقدر] زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌وسیله‌ی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویس‌های امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمک‌کننده بودند؛ حدّاقل تشویق‌کننده بودند. این دشمنها را بشناسیم. به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا - که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت میکنند؛ اینها دارند جنایت میکنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان میکنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه میپوشانند، اینها دارند خیانت میکنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهم»

مطالب مرتبط

 

مجموعه پوستر های غربی ها رحم نمیکنند

افسانه حقوق بشر/کلیپ

کلیپ سخنان رهبری در رابطه با جنایات آمریکا/کلیپ

کشتار فرقه داوودیه/فیلم

حقوق بشر به سبک آمریکایی/کلیپ

از حقیقت بشر تا حقوق بشر/ کلیپ

شکنجه های آمریکایی/کلیپ

پرونده سیاه آمریکا/کلیپ

تروریسم، اسلحه نامرئی آمریکایی

 بدون عینک آمریکا چه رنگیه

تهدید آمریکا روی شقیقه حقوق بشر

اسناد تازه جنایات آمریکا در گوانتانامو و عراق

 اینفوگرافیک | سیاهه جنایات آمریکا

 جنایت ضدبشری از جنس پهباد آمریکایی

 حقوق بشر و احترام به ملت ها فقط برای آمریکا

حقوق بشر یا حقوق شیطان

نقص دموکراسی در انتخابات آمریکا

آمار اعدام و نقض حقوق بشر در آمریکا

کاریکاتور روز / چهره واقعی آمریکا

زندان مخفی آمریکا موسوم به "سایت سیاه"

عاشقان آمریکا این مستند را ببینند/فیلم

کاریکاتور/ حقوق بشر آمریکایی

حقوق بشر آمریکایی در سردشت، همچنان قربانی می‌گیرد

انتقاد پکن از گزارش حقوق بشری آمریکا/ واشنگتن خود ناقض است

بررسی کارنامه حقوق بشری آمریکا در سازمان ملل/کلیپ

و تو چه می دانی حقوق بشر چیست ؟!/کلیپ

شهید سید محمود موسوی شهید حقوق بشر بیدادگاه های آمریکا/کلیپ

تجاوز به دو دانشجوی دختر مقابل چشم صدها نفر در آمریکا/کلیپ

 

کلیپ درآمدی بر حقوق بشر

پایانی برای حقوق بشر آمریکایی

حقوق بشر پست میله های زندان امریکایی

 

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

اختلال خود زشت پنداری (BDD) چیست؟

اختلال خود زشت پنداری یک نوع بیماری روانی است که فرد بیمار به طور مداوم در مورد طرز نگاه کردن مردم نگران است.

افراد مبتلا به اختلال خود زشت پنداری ممکن است به چیزهایی فکر کنند که اصلا وجود ندارد و یا اصلا دیگران متوجه آن نمی شوند.

شدت اختلال خود زشت پنداری متفاوت است اما در بسیاری از افراد مبتلا باعث استرس شده و می تواند به حدی شدید شود که در عملکرد افراد در محل کار، مدرسه و یا در روابط اجتماعی فرد اختلال ایجاد کند.

اختلال خود زشت پنداری به چه میزان شایع است؟

تصور می شود که 1 تا 2 درصد از افراد جامعه به این بیماری روانی مبتلا باشند. میزان شیوع اختلال خود زشت پنداری در بین زنان و مردان تقریبا به یک اندازه است. اختلال خود زشت پنداری معمولا از سنین نوجوانی شروع می شود. در این سنین نگرانی در مورد ظاهر آغاز می شود.

متاسفانه میزان خودکشی در این افراد بالاست.

چه چیزی باعث بروز استرس در افراد مبتلا به اختلال خود زشت پنداری می شود؟

هر عضوی از بدن می تواند باعث بروز این اختلال شود اما علل شایع بروز اختلال خود زشت انگاری عبارتند از:

ظاهر پوست صورت و به طور کلی صورت شامل اندازه و شکل چشم ها، بینی، گوش ها و لب ها

اندازه و شکل تقریبا تمام اعضای بدن از جمله باسن، ران، شکم، پاها، سینه و آلت تناسلی

شکل و اندازه ی کلی بدن

تقارن بدن و یا تقارن در یکی از اعضای بدن

علائم اختلال خود زشت پنداری چه چیزهایی هستند؟

علائم اختلال خود زشت پنداری به طور کلی به عامل بروز این اختلال بستگی دارد اما به طور کلی می توان گفت که اختلال خود زشت انگاری می تواند باعث بروز علائم زیر شود:

فکر کردن به مشکل برای مدتی طولانی در طول روز و به صورت مداوم و هر روزه

نگرانی در مورد شکست در مراحل و چالش های زندگی به خاطر ظاهر فیزیکی

این اختلال اغلب باعث احساس ناراحتی شده و می تواند به رژیم های غذایی و ورزشی ثابت شده و همچنین باعث می شود که این افراد در مورد ظاهر خود بارها و بارها از دوستان و یا اعضای خانواده خود سوال بپرسند و البته در نهایت نیز جواب های آنها را باور نمی کنند.

همچنین ممکن است این افراد به صورت مداوم تلاش در پنهان کردن مشکل خود داشته باشند.

این افراد ممکن است به صورت مداوم تمایل به استفاده از درمان های مختلف برای زیبایی پوست و یا انجام عمل های جراحی زیبایی داشته باشند (حتی زمانی که پزشک متخصص انجام این کارها را غیر ضروری تشخیص داده باشد.) تکرار عمل های جراحی زیبایی نیز از جمله علائم این اختلال است.

موارد شدید اختلال خود زشت پنداری می تواند به اضطراب، افسردگی و یا حتی فکر کردن و اقدام به خودکشی منجر شوند.

علل اختلال خود زشت پنداری چه چیزهایی هستند؟

علل این اختلال هنوز ناشناخته است. اما ممکن است عوامل ژنتیکی و همچنین مصرف مواد مخدر خاص مانند اکستازی در دوران نوجوانی در بروز اختلال خود زشت انگاری تاثیر داشته باشند.

البته استاندارد های خاص جوامع غربی که در رسانه های جمعی به نمایش گذاشته می شود نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی افراد آسیب پذیر گذاشته و می تواند آغازگر این اختلال باشد.

اختلال خود زشت پنداری

اختلال های مشابه اختلال خود زشت پنداری

اختلال ترس از مکان های شلوغ

یک نوع اختلال اضطرابی است که باعث احساس ترس از مکان ها و موقعیت هایی میشود که خارج شدن از آن ها دشوار است.

در موارد شدید این بیماری، فرد بیمار به طور کامل خانه نشین می شود. با این حال افرادی که به علت احساس هراس در خانه می مانند ممکن است علت این رفتار آنها اختلال ترس از مکان های شلوغ نبوده و در واقع ممکن است آنها از اختلال خود زشت انگاری رنج ببرند.

اختلال وسواس ناخواسته (OCD)

این اختلال باعث بروز افکار و تصورات تکراری و ناخواسته و انجام اعمال تکراری اجباری می شود.

افراد مبتلا به اختلال خود زشت پنداری به نحوی از یک وسواس نسبت به ظاهر خود رنج می برند و می توان گفت که اختلال خود زشت پنداری نوعی از اختلال وسواس ناخواسته است.

علاوه بر این افرادی که اختلال خود زشت پنداری در آنها تشخیص داده می شود، از اختلال وسواس ناخواسته نیز رنج می برند.

بی اشتهایی عصبی

 

اختلال خود زشت پنداری می تواند به اشتباه "بی اشتهایی عصبی" تشخیص داده شود زیرا که هر دوی این بیماری ها با ظاهر افراد سر و کار دارند.

البته ممکن است یک نفر به صورت همزمان به هر دو اختلال مبتلا باشد.

ترس از اجتماع

ترس از اجتماع نوعی اختلال روانی است که باعث ترس از تعامل با افراد می شود.

افراد مبتلا به ترس از اجتماع ممکن است نسبت به امکان قضاوت، انتقاد، تمسخر و یا تحقیر شدن توسط دیگران احساس نگرانی کنند.

اگر نگرانی فرد ریشه در ظاهر وی داشته باشد، ممکن است در واقع اختلال خود زشت پنداری عامل زمینه ای این بیماری باشد.

تریکوتیلومانیا

این اختلال یک اختلال روانی نادر است که در آن فرد مبتلا بدون اختیار موهای خود را می کند.

اگر این اختلال به علت نگرانی نسبت به ظاهر بروز کرده باشد ممکن است علت زمینه ای اصلی آن اختلال خود زشت پنداری باشد.

دستکاری کردن لکه های پوستی و جوش ها نیز برای مدتی طولانی نیز می تواند نشانه ای از یک اختلال شبیه به تریکوتیلومانیا باشد.

اختلال خود زشت پنداری شبیه به بسیاری از اختلال های روانی دیگر است و ممکن است به اشتباه تشخیص داده شود.

درمان اختلال خود زشت انگاری چگونه است؟

درمان در بسیاری از موارد شامل ترکیبی از درمان شناختی رفتاری (CBT) و آموزش مقابله با اضطراب و همچنین دارو می باشد.

در بسیاری از موارد ممکن است پزشک همزمان با دارو، روان درمانی نیز تجویز کند.

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

بسیاری هستند که از داشتن منافذ باز پوست خود گله مند می باشند مخصوصا خانم ها که بسیار به پوست خود و میزان منافذ باز آن حساس هستند و مایلند تا هرچه سریعتر با از بین بردن آنها، به پوست صاف و زیبای خود بازگردند. در اینجا به توضیح بهترین و آسان ترین روش های بستن منافذ باز پوست می پردازیم.

روش های بستن منافذ باز پوست

روش های بستن منافذ باز پوست +تصاویر

- بخور دادن پوست:

در ظرفی آب را به جوش آورید و زمانی که آب جوش آمد، ظرف را از روی اجاق بردارید. سپس سبزی های تازه و معطری مانند نعناع، بابونه و یا رزماری را داخل آن بریزید. صورت خود را بخوبی بشویید و سپس یک حوله روی سر خود بیاندازید و بالای ظرف حاوی آب جوشیده و سبزیجات معطر به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بایستید.

- گلاب :

یکی از بهترین تونر ها برای پوست است .گلاب هم برای پاکسازی منافذ و جمع کردن انها و هم برای کنترل اکنه و پوست چرب موثر است .ابتدا صورت خود را بشویید و سپس کمی گلاب بر روی پوست صورتتان بمالید. بعد از ان لازم نیست صورتتان را بشویید.

- لیموترش تازه :

بی شک بسیاری از خانم ها تجربه استفاده از آب لیموهای آماده و تیره شدن پوست را دارند ، با توجه به ترکیبات آب لیموهای آماده که گاهی توسط افراد سودجو در کارگاه هایی سعی در تولید آب لیموی تقلبی با استفاده از موادی از قبیل اسید سیتریک و آب کاه دارند توصیه می کنم که در صورت تمایل به استفاده از آب لیمو فقط از لیموترش تازه که هیچ جایگزینی هم ندارد استفاده کنید. لیموترش تازه با قابلیت های فراوانی از جمله : ماهیت اسیدی ، وجود مقدار زیاد ویتامین ث که در بسته شدن منافذ باز پوست نقش مهمی دارند توصیه می شود، به دو صورت می توان از این مائده آسمانی استفاده کرد : 1- استفاده از لیموترش تازه به تنهایی 2- استفاده از لیمو در ماسک های مختلف 1- برای اینکه از لیمو به تنهایی استفاده کنید کافی است پس از طی مراحل بالا یعنی شستشو و بخور یک عدد لیموی تازه را از وسط نصف و به آرامی روی سطح پوست ماساژ و قبل از خشک شدن کامل آن شستشو کنید. 2- برای تهیه ماسک : به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۲ عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید، مواد ذکر شده را با هم مخلوط و بر روی پوست صورت پس از طی مراحل ذکر شده ماسک کرده و پس از گذشت 10 دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو کنید.

روش های بستن منافذ باز پوست +تصاویر

- یخ :

مالیدن یک تکه یخ بر روی صورت باعث کوچک شدن این منافذ بازمی شود فقط بخاطر داشته باشید هر روی این کار را انجام دهید و شما به مرور متوجه کوچک شدن منافذ پوستتان خواهید بود.

- ماسک نارنج و گلاب :

ماسک آب نارنج و گلاب”ماسک ترمیم منافذ پوست” یکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

- کرم ضد آفتاب:

کرم های ضد آفتاب ، پوست شما را در برابر صدمات نور آفتاب حفاظت می کنند. آفتاب، از علل اصلی ایجاد منافذ باز پوست است. از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست که فاقد چربی هم باشند، استفاده کنید.

- ماسک جوانه گندم:

این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است . برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری عطاری ها ارائه می کنند دارید، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو و مخلوط بدست آمده را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ داده وس از گذشت زمان 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

- تونر:

روزانه به کمک تونرها، پوست خود را پاک نمایید. بقایای صابون، پوست مرده و همچنین باقی مانده آرایش؛ از جمله عوامل اصلی ایجاد منافذ باز پوست محسوب می گردند که تونرها، آنها را کاملا پاک می کنند و از بین می برند. بنابراین، حتما روزانه از تونرها استفاده کنید زیرا از بهترین روش های بستن منافذ باز پوست هستند.

- جوش شیرین :

جوش شیرین را به عنوان یک عامل لایه بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل هایی از منافذ باز پوست که درون آنها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه های پوست شده اند به کار می بریم، این ماده همچنین در تنظیم ph تعادل حالت قلیایی و اسیدی پوست کمک شایانی می کند، یک چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از 2 تا 3 دقیقه پوست را با آب سرد شستشو کنید.

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

روغن کندر که بومی کشورهای عمان، سومالی و یمن است، خواص متعددی دارد. به همین دلیل از آن در ساخت عطرها و لوازم بهداشتی پوستی نیز استفاده می شود.

لکه های ایجاد شده بر اثر آکنه، جراحی و ترک پوست و ... را از بین می برد. کاهش دهنده چین و چروک است و با بازسازی مجدد سلول های پوست ، آن را جوان نگه می دارد.

استفاده از این روغن طبیعی روی ناخن، باعث تقویت آن می شود. از این روغن به عنوان ضدعفونی کننده زخم ها و بریدگی ها استفاده می شود. مصرف منظم آن، زگیل را از بین می برد. ورم ایجاد شده بر اثر گزیدگی حشرات را کاهش می دهد.

خاصیت آن برای مو:

در صورت استفاده منظم از روغن کندر، شوره سر برطرف می شود.

باعث براقی مو می شود.

از ریزش مو جلوگیری می کند.

خاصیت های دیگر روغن طبیعی کندر:

درد مفصل و دردهای التهابی را تسکین می دهد.

با کمک به گردش خون، درد عضله را کاهش می دهد و برای مبتلایان به روماتیسم مفید است.

ماساژ با این روغن، کمردرد را کم می کند.

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

مدتهاست که دیگر نمی توان پدیده طلاق را منحصر به جوامع غربی دانست و جوامع سنتی را از آن مبرا کرد. آمار طلاق در تمام نقاط جهان در حال بالا رفتن است و تلاش برای پنهان ساختن شیوع طلاق توسط هیچ حکومت یا سیستم اعتقادی و اخلاقی میسر نیست. مجله «Elle» یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مجلات زنان در جهان با بیش از ۲۶ میلیون بازدیدکننده ماهانه، مدتی قبل، مقاله ای را به قلم «ریچل کومب» منتشر کرده است که نگاهی دارد به افزایش بی رویه جدایی ها و در عین حال این پرسش را مطرح می کند که « چرا طلاق عادی شده است؟»

با این پست همراه باشید تا نتایج این بررسی را با شما در میان بگذاریم.

چرا طلاق در جامعه ی امروز ما عادی شده است؟ +تصاویر

خانم کومب مقاله صمیمی و درد دل گونه اش را با گفت وگویی قدیمی که با مادرش داشته آغاز می کند. او به یاد می آورد که سال ها پیش در حین چانه زدن با مادرش درباره اینکه آیا مراسم ازدواجش را در انبار سرپوشیده انتهای حیاط برگزار کند یا در فضای آزاد و اینکه هزینه کدام کمتر خواهد بود.

در مرحله ای ازبحث، تاکید او بر مخارج پیش بینی نشده با جمله غیر مترقبه مادرش نیمه تمام می ماند. مادرش رو به او با بی اعتنایی تمام گفت: « این روزها وقتی به مراسم ازدواج دیگران می روم امیدوارم که زندگی مشترک شان پایدار شود، ولی دخترم تو حق داری بر سر مخارج چانه بزنی چون با توجه به شناختی که از تو و شوهر آینده ات دارم مطمئن هستم که ازدواج موفقی در پیش رو نداری، پس هر تصمیمی که بگیری فرق زیادی نخواهد کرد.»

چرا طلاق در جامعه ی امروز ما عادی شده است؟ +تصاویر

این پژوهشگر می نویسد پیش بینی مادرش عزم او را راسخ میکند تا در دوره های سخت تر زندگی زناشویی، صبورتر باشد. او نوشته است در این میان، هنوز بعد از سال ها زندگی مشترک با همسرش، نتوانسته است پیشفرض ناگواری که مادرش برای او در نظر گرفته بود را فراموش کند. خانم کومب نوشته است سال ها بعد با وجود آن که پیش بینی مادرش درست از آب در می آید اما همچنان دلش از این به درد می آید که چرا جامعه واکنشی سرد و خنثی نسبت به طلاق پیدا کرده است؟ به ویژه آن که طلاق، با قدرت و شدت تمام مشغول کندن ریشه ازدواج در جامعه شده است.

چرا طلاق در جامعه ی امروز ما عادی شده است؟ +تصاویر

نویسنده مجله «Elle» در جست وجوی یافتن دلائل تمایل جامعه برای آسان گرفتن امر طلاق و شیوع آن به هر دری می زند. او در حین گفت وگو با محققین، نویسندگان و حتی دوستان نزدیک خود به این نتیجه می رسد که اگرچه ناگواری، مشکلات و محدودیت ها واقعی هستند ولی همچنان، از بی صبری وعدم تحمل مشکلات زندگی توسط زوج های جامعه معاصر راضی نیست.

چرا طلاق در جامعه ی امروز ما عادی شده است؟ +تصاویر

او از شتابی که جامعه به خرج می دهد تا باور کند و بپذیرد که طلاق حلال مشکلات زندگی زناشویی است راضی نیست. این نویسنده می داند که نگرانی او از شیوع طلاق، ممکن است او را از سوی بعضی از زنان و مردانی که در این زمینه تحقیق کرده اند، متهم به نگاه سنتی کند. او در حین جست وجوهای خود برای یافتن دلایل پنهان در شیوع طلاق، گفت وگویی با ویلیام دوهرتی، استاد درس «خانواده و علوم اجتماعی» دانشگاه مینسوتا داشته است.

چرا طلاق در جامعه ی امروز ما عادی شده است؟ +تصاویر

از دید دکتر دوهرتی که همراه با تدریس در کلینیک «مشاوره خانوادگی»، به زوج های دچار بحران کمک می کند، « ازدواج نباید این توقع را در ذهن افراد ایجاد کند که هر لحظه آن باید مملو از عشق باشد.»

چرا طلاق در جامعه ی امروز ما عادی شده است؟ +تصاویر

به اعتقاد دکتر دوهرتی افزایش طلاق به خاطر تصویر غیر عاقلانه ای است که درباره ازدواج وجود دارد. او می نویسد: «ازدواج نمی تواند رابطه ماندگاری را برای خود رقم بزند اگر در پی راضی نگه داشتن احساسات لحظه ای باشد. به عقیده من، با این نوع برداشت، توقع از ازدواج حالت مصرفی و کاسبکارانه پیدا می کند و بر همین اساس زوج ها فرض می کنند مادامی که زندگی زناشویی، نیازهای شان را برآورده کند در آن می مانند و هرگاه زیان این قرارداد بیشتر از سود آن شود به سرعت آن را ترک می کنند

چرا طلاق در جامعه ی امروز ما عادی شده است؟ +تصاویر

خانم «ریچل کومب» در نوشته خود به دنبال تبلیغ امر ازدواج یا نکوهشِ طلاق نبوده است چون موارد بسیار زیادی نیز وجود دارد که نشان می دهد زندگی مشترک در عمل باعث اذیت و آزار طرفین خواهد شد و طلاق راه حل بسیار مناسبی است. به همین دلیل پرسش بدون پیشفرض او ذهن خواننده را به خود مشغول می کند که: چرا طلاق امری عادی شده است؟

نظر شما در این خصوص چیست؟

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰
رنگ هایی که باعث می شود موفق شوید !

در این که رنگ ها تاثیرات زیادی بر روی شما خواهد داشت شکی نیست . حال برای آنکه با راز رنگ ها در موفقیت آشنا شوید با ما همراه باشید

 

 

ایده رنگ توسط بسیاری از شرکت‌های موفق دنبال می‌شود زیرا آنها معتقدند استفاده از رنگ می‌تواند اثرات چشمگیری بر ذهن و بدن داشته باشد. در کسب و کار اهمیت رنگ در چند چیز خلاصه می‌شود که با هم مرور می‌کنیم.

 

رنگ‌ها قدرتمندند و می‌توانند ما را مجبور به دیدن، شنیدن و چشیدن ‌کنند. دفعه بعد که ملاقات مهمی با مشتری دارید یا می‌خواهید پیغام مهمی را به طرف مقابل‌تان برسانید حتما به آنچه می‌پوشید توجه کنید. درک درست از معنی رنگ در کسب و کار ابزار ارزشمندی برای به‌دست آوردن روش‌های بازاریابی درست و ایجاد کسب و کار موفق است.

 

رنگ هایی که باعث می شود موفق شوید !
 
 

با زرد خلاق و پولدار می‌شوید!

این رنگ باعث تحریک ذهن و ایجاد خلاقیت می‌شود. این رنگ در اسباب‌بازی‌های کودکان بیشتر دیده می‌شود چون باعث کمک به فکر کردن و حرکت آنها می‌شود. رنگ زرد نشانه سرگرمی در ارائه خدمات و محصولات است. مانند قرمز، رنگ زرد هم برای جلب توجه مناسب است. اگر پیغام مهمی برای انتقال دارید یا محصول گرانی برای فروش به هیچ عنوان نباید از رنگ زرد استفاده کنید. رنگ زرد باید با دقت زیادی مورد استفاده قرار گیرد چون ممکن است تصویر منفی ایجاد کند. علاوه بر این رنگ زرد خردلی نیز چون رنگ کدری است معمولا در تبلیغات استفاده نمی‌شود.

رنگ هایی که باعث می شود موفق شوید !
 
 

رنگ سبز جاذب ثروت است

سبز با طبیعت در ارتباط است و برای انتقال پیام‌های زیست‌محیطی مناسب است. سبز همچنین رنگ پول است. در ایالات متحده و در کشور خودمان پول کاغذی به رنگ سبز تیره موجود است. این رنگ نشان‌دهنده رشد و سرزندگی است. از سوی دیگر در کسب و کار، سبز برای هر چیزی که مربوط به بهداشت و درمان باشد، سودمند است. از آنجا که سبز از ترکیب زرد و آبی به وجود آمده است مفهوم هر دو رنگ را که تفکر و صلح است با خود دارد.

رنگ هایی که باعث می شود موفق شوید !
 
 

رنگ قرمز درآمد را زیاد می‌کند!

اگر به افزایش درآمد فکر می‌کنید باید بدانید پوشیدن یک کت و شلوار ساده اما با رنگی خاص می‌تواند شما را تا آستانه میلیاردر شدن ببرد. با توجه به مطالعه‌ای که انجام شده خدمتکارانی که قرمز می‌پوشند معمولا انعام بیشتری دریافت می‌کنند. محققان دانشگاهی در جنوب فرانسه از پیشخدمت 5 رستوران مختلف که لباس‌هایی در رنگ‌های سفید، سیاه، قرمز، آبی و زرد پوشیده بودند درخواست کردند کل انعامی که از 722 مشتری در مدت 6 هفته دریافت می‌کنند را محاسبه کنند.

رنگ هایی که باعث می شود موفق شوید !

آنهایی که قرمز پوشیده‌ بودند 15 تا 26 درصد انعام بیشتری از مشتریان مرد دریافت کرده بودند. هرچند رنگ قرمز تاثیری بر مشتریان خانم نداشت. محققان به این نتیجه رسیدند رنگ لباس یکی از ساده‌ترین و کم‌خرج‌ترین کارهایی است که می‌تواند در کسب و کار موثر باشد.

 

 

 

قرمز نشانه ریسک‌پذیری است

آیا افزایش درآمد با رنگ قرمز در مقاطع حرفه‌ای‌تر هم موثر است؟ تحقیقات می‌گوید رنگ مشکی ممکن است نشانه ایستادگی و صلابت زنان در جمع باشد اما در واشنگتن پوشیدن رنگ قرمز برای زنان اعضای کنگره به این معناست که آنها می‌خواهند در معرض دید دوربین‌ها باشند. به همین دلیل بسیاری از آ‌نها رنگ‌های قرمز، نارنجی و بنفش می‌پوشند. پوشیدن رنگ قرمز نشانه توجه و احترام است، ضمن آنکه نشان‌ می‌دهد فرد ریسک‌پذیری بالایی دارد. علاوه بر این مردان به رنگ قرمز پاسخ می‌دهند و این نشانه پیامی قوی است.

رنگ هایی که باعث می شود موفق شوید !
 
 

بنفش نشانه لوکس بودن است!

بنفش اغلب نشانه کیفیت بالاست. استفاده از این رنگ در صورتی که شرکتی خدمت یا محصولی را با هدف تامین رضایت مشتری ارائه می‌کند می‌تواند رنگ مناسبی باشد.

رنگ هایی که باعث می شود موفق شوید !

بنابراین در سازمان‌ها از این رنگ استفاده نمی‌شود. بنفش ثروت را به تصویر می‌کشد و وقتی با طلایی ترکیب می‌شود این تاثیر را چند برابر می‌کند. بنفش همچنین احساس لوکس بودن را ایجاد می‌کند و نشانه ارائه محصول با کیفیت است به‌ویژه وقتی با طلایی و نقره‌ای ترکیب می‌شود.

 

آبی :

رنگ هایی که باعث می شود موفق شوید !
 
 
 
  • نرگس عزیزی