راز

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
چگونه در دوران نامزدی همسرمان را بشناسیم
 

اگر نامزدتان رابطه خوبی با خانواده‌اش ندارد یا مدام از رفتارهای مادرش بد می‌گوید مراقب باشید! شاید او در این رابطه می‌خواهد بار دیگر نقش یک پسر بچه را بازی کند و برای پر کردن خلأهایش از شما مادری دلسوز بسازد.

 

باور کنید رسیدن به این خواسته‌ها نیازمند خواندن یک ورد جادویی نیست، بلکه کافی است در روزهای نامزدی کمی دقیق‌تر به اطراف‌تان نگاه کنید و با دقت بیشتری رفتار نامزدی که کنارتان قدم برمی دارد را زیر نظر بگیرید.

دوست دارید خوش مشرب و زود جوش باشد و در مهمانی‌ها همه توجه‌ها را به خود جلب کند؟ آرزوی زندگی با شریکی خوش قول را دارید که همیشه به وعده‌هایش عمل کند یا اینکه دوست دارید شما را غرق محبت کند و این عشق را همه جا فریاد بزند؟ باور کنید رسیدن به این خواسته‌ها نیازمند خواندن یک ورد جادویی نیست، بلکه کافی است در روزهای نامزدی کمی دقیق‌تر به اطراف‌تان نگاه کنید و با دقت بیشتری رفتار نامزدی که کنارتان قدم برمی دارد را زیر نظر بگیرید.

پشت فرمان امتحانش کنید
بهترین راه برای شناختن همسر آینده‌تان، زیر نظر گرفتن ساده‌ترین رفتارهای او در دوره نامزدی است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که همسرتان در خانه مشترک‌تان صدایش را روی شما بلند نمی‌کند، چاره‌ای جز بررسی رفتارهایش در دوره نامزدی ندارید. مشاهده شیوه رانندگی او تا اندازه‌ای می‌تواند شما را در پی بردن به شخصیت واقعی او یاری دهد. نامزدتان چراغ قرمز را رد می‌کند؟ وقتی کسی با بی احتیاطی جلویش ترمز کرد چطور با او برخورد می‌کند؟ آیا هنگام رانندگی فحش می‌دهد یا در اتوبان لایی می‌کشد؟ اگر پاسخ شما به اغلب این سوال‌ها مثبت است، قطعا نمی‌توانید انتظار داشته باشید که شریک آینده زندگی‌تان در زندگی مشترک‌مردی مبادی آداب باشد و حرمت‌ها را به سادگی نشکند.

شما نمی‌توانید تنها با یک رفتار در مورد نامزدتان حکمی کلی صادر کنید و او را به دسته خوب‌ها یا بدها برانید. اگر نمی‌خواهید بی‌گدار به آب بزنید، از کنار رفتارهای به ظاهر بی اهمیت روزمره او آسان نگذرید. مرد آینده شما همان کسی است که در خیابان، پشت میز شام یا لحظه تلویزیون تماشا کردن، می‌بینید.

وقت شناس باشید
وقتی نامزدتان حال خوشی ندارد یا هوشیار نیست، او را بر سر دو راهی تصمیم‌گیری قرار ندهید یا سؤالات حساس و کلیدی را از او نپرسید. مردی که خواب آلوده است یا خسته از اداره برگشته ، ممکن است به سؤال‌های شما عجولانه پاسخ دهد و مراقب کلماتی که انتخاب می‌کند، نباشد. در چنین شرایطی عجیب نیست اگر یک پاسخ ساده او، سوء تفاهم بزرگی را ایجاد کند و دعوایی میان شما راه بیندازد. اگر مشغول گرفتن تصمیم‌های اساسی برای آینده مشترک‌تان هستید، در شرایطی که هر دو آرامش و هوشیاری لازم را دارید سراغ این بحث‌ها بروید.

اگر به‌خاطر موضوعی از او رنجیده‌اید یا در مورد یکی از رفتارهایش شک کرده‌اید، پشت ترافیک در مورد این موضوع حساس نظرش را نپرسید. مردها وقتی حواس‌شان جای دیگری است یا نگران یک موضوع مهم هستند، نمی‌توانند پاسخی سنجیده و واقعی به حرف‌های شما بدهند.

همان کسی را پیدا کنید که آرزو دارید
پیش از آنکه بله را بگویید، چشم‌های‌تان را باز کنید و از گوش‌های‌تان کمک بگیرید. شریک آینده زندگی شما همان مردی است که در روزهای نامزدی مقابل‌تان می‌نشیند. اگر او در دوران عقد جمله‌های عاشقانه را از شما دریغ می‌کند، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بعد از ازدواج به همسری عاشق پیشه تبدیل شود. یادتان نرود که همه مردها مثل هم نیستند و به یک شیوه رفتار نمی‌کنند. بعضی‌ها بیشتر اهل ابراز احساس هستند و بعضی‌ها سخت‌تر احساسات‌شان را نشان می‌دهند. پس اگر این موضوع برای‌تان اهمیت دارد، قبل از ازدواج به این اولویت توجه کنید تا بعدا از انتخاب‌تان پشیمان نشوید.

نمی گوییم مردی که احساساتش را به زبان نمی‌آورد، به شما علاقه‌ای ندارد اما نباید فراموش کنید که آدم‌ها سبک‌های متفاوتی را برای نشان دادن احساسات‌شان انتخاب می‌کنند و اگر شما مردی درون‌گرا و مغرور که می‌ترسد کسی از ذهن و احساساتش سر در بیاورد را انتخاب کرده‌اید، دیگر نمی‌توانید انتظار داشته باشید در حضور دیگران شما را در کلمات محبت آمیز غرق کند.

بازی قهر را شروع نکنید
اگر به برخی از رفتارهای نامزدتان انتقاد دارید، با قهر و بی محلی توجه او را به خود جلب نکنید. باور کنید بهترین راه برای کم کردن فاصله میان خود و همسرتان یا برطرف کردن سوء تفاهم‌ها، گفت‌وگوی رو در رو و مستقیم است، دلیل ناراحتی‌تان را با او در میان بگذارید و پاسخ‌های او را هم بشنوید. نگذارید یک سوء تفاهم ساده و اشتباه در برداشت‌ها زمینه ساز اختلافی جدی میان شما شود. در دنیای زناشویی مشکلات بزرگ از انباشته شدن همین دلخوری‌ها یا سوء‌تفاهم‌های کوچک ایجاد می‌شوند، پس هیچ اختلافی را بی اهمیت و کوچک تلقی نکنید.

اگر خواسته منطقی‌تان را بارها و بارها با نامزدتان در میان گذاشته‌اید اما او با وجود قول‌هایی که به شما داده باز هم با رفتارهایش شما را ناراحت کرده، می‌توانید به جای قهر کمی از او فاصله بگیرید. مثلا به همسرتان بگویید «به‌خاطر این رفتار و به این دلیل مشخص من چند روز کمتر به تو پیامک می‌زنم!» اما هیچ وقت در میان مکالمه گوشی را قطع نکنید و مثل یک بچه لجباز به این رابطه صدمه نزنید.

در جمع محکش بزنید
مهمانی‌های دوران نامزدی، یکی از بهترین راه‌ها برای سنجیدن رفتار شریک آینده زندگی‌تان است. مرد زندگی شما در این مهمانی‌ها تا چه اندازه به شما و نیازهای‌تان توجه می‌کند؟ تا چه حد رفتارهایش متناسب با شأن و شرایط شماست؟ با چه کسانی گرم می‌گیرد و با چه کسانی بیش از اندازه صمیمی می‌شود؟ چقدر آداب معاشرت را به جا می‌آورد و چقدر در کنارش به شما خوش می‌گذرد؟ یادتان نرود که رفتار او در این جمع‌ها، بیان کننده سبکی است که در ارتباطات اجتماعی‌اش از آن پیروی می‌کند.

اگر نامزدتان در این جمع‌ها با رفتارش شما را رنجاند، یکی دو روز بعد و زمانی که هر دوی شما در آرامش قرار داشتید با او در این مورد صحبت کنید. شاید او از نگاهی که شما به این رفتار داشته بی‌خبر باشد و شاید هم تنها یک سوء تفاهم دلیل رنجیدن شما بوده است. باور کنید هیچ چیز مثل حرف زدن در مورد مشکلات به حل کردن آنها کمک نمی‌کند.

خیال بافی نکنید
تصور نکنید مرد زندگی‌تان را در ماه‌های نامزدی و سال‌های بعد ازدواج می‌توانید زیر و رو کنید. درست است که او در گذر این روزها تغییر می‌کند و ممکن است هر دوی شما هر روز بیشتر شبیه یکدیگر شوید اما انگیزه پنهانی‌ای که شما را به سمت انتخاب آن مرد هل داده است، در رضایت‌تان از زندگی با او بی‌تاثیر نخواهد بود. یک بار دیگر دلایلی که به انتخاب او منجر شده است را مرور کنید. در انتخاب همسر دنبال چه کسی می‌گشتید؟ یک پدر دلسوز و حمایتگر یا یک پرستار برای گذراندن روزهای بدحالی‌تان؟ آیا در جست وجوی کودکی بوده‌اید که برایش مادری کنید و بر رفتارهایش تسلط داشته باشید یا اینکه تنها به دنبال یک شریک و همراه برای زندگی‌تان می‌گشته‌اید؟

اگر نامزدتان رابطه خوبی با خانواده‌اش ندارد یا مدام از رفتارهای مادرش بد می‌گوید مراقب باشید! شاید او در این رابطه می‌خواهد بار دیگر نقش یک پسر بچه را بازی کند و برای پر کردن خلأهایش از شما مادری دلسوز بسازد. درست است که اغلب زن‌ها از اینکه مثل یک مادر رفتار کنند لذت می‌برند و خیلی از مردها هم دوست دارند نقش کودک را بازی کنند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که چنین رابطه‌ای حتی اگر در آغاز لذت بخش باشد، عاقبت خوبی ندارد.

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

پژوهش های محققان انگلیسی نشان می دهد دخترانی که در دوران کودکی رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز دارند، دچار قاعدگی زودرس می شوند. برای انجام این مطالعه رژیم غذایی 3000 دختر 12 ساله مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که مصرف گوشت به میزان بیش از 8 بار در هفته موجب بلوغ زودرس و قاعدگی زودتر از موعد در این دختران می شود. در حقیقت مشخص شد که احتمال قاعدگی زودرس (در سن 12 سالگی و یا قبل از آن) در دخترانی که به مقدار زیاد گوشت قرمز می خورند، 75 درصد بیش از سایر دختران است. این تحقیق همچنین نشان داد که اضافه وزن و چاقی در دختران نیز موجب تسریع سن قاعدگی می شود. در سال های اخیر سن قاعدگی در دختران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و دلیل آن تغییر در الگوی تغذیه و افزایش شیوع چاقی است چرا که این عوامل تعادل هورمونی را تحت تاثیر قرار می دهند.

قاعدگی زودرس و سرطان سینه

متخصصان معتقدند که میان قاعدگی زودرس و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط وجود دارد. این ارتباط می تواند به این دلیل باشد که در نتیجه قاعدگی زودتر از موعد، سطح استروژنی که بدن یک زن در طول زندگی تولید می کند، افزایش می یابد. متخصصان تغذیه تاکید می کنند که این نتایج به معنی حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی دختران نیست، زیرا گوشت قرمز منبع غنی آهن بوده و نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی فقر آهن دارد، بلکه توصیه می شود در مصرف این ماده غذایی افراط نشود. شرح این مطالعه در مجله تغذیه و بهداشت عمومی آمریکا به چاپ رسیده است.

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

رشد نیلوفر در مرداب

اثبات این نکته است . . .

میتوان در بدترین شرایط بهترین بود . . .

در شرایط سخت هم می توان بهترین بود !

حقیقت نوشت

گَر گِرد کسی بسیار گَردی

گرچه بس عزیزی ،  خوار گردی . . 

 


 

و عمر
در این تنگ نای بی حاصل
چه کاهل می گذرد.

شاملو

در شرایط سخت هم می توان بهترین بود !

تبریک نوشت

روز دختر رو به همه دخترا به خصوص دوستان عزیز تبریک میگمدر شرایط سخت هم می توان بهترین بود !

 

 

منبع :rika.persianblog.ir

 


 

 

احساس شادی بیشتر با قرار گرفتن در شرایط سخت!

 

انسان باید بتواند همه احساس های منفی را از زندگی خود دور کند. فلسفه رواقی‌گرایی این است که انسان در شرایط سخت می تواند میزان صبر خود را افزایش دهد بنابراین، در شرایط دشوار باید تمرین صبوری کرد. پس از تمرین های مداوم و مستمر می توانید در شرایط سخت همیشه احساس راحتی داشته باشید و آسیب نبینید.

 

رواقی‌گری شامل مجموعه ای از تکنیک ها برای داشتن احساس رضایتمندی و کاهش ناراحتی و غمگینی است. با پرورش خویشتن‌داری در وجود خود می توانید احساس شادی بیشتری در برابر مسایل مختلف در زندگی داشته باشید.

 

آیا دوست دارید در شرایطی که به ظاهر مشکل و غیرقابل تحمل است بتوانید آرامش خود را حفظ کنید؟ شاید این مطلب بتواند به شما کمک کند.

 

چگونه می توان در شرایط ناراحت راحت بود

 

انتخاب داوطلبانه شرایط دشوار

یکی از پیروان مشهور مذهب رواقی‌گری، لوسیوس سنکا است که معلم و مشاور امپراطور نِرو در قرن دوم میلادی در روم بوده است. سنکا بسیار معتقد بود که انسان باید در هر ماه چندین بار به طور عمد خود را در شرایط سخت گرفتار کند. فقط تصور سختی کافی نیست. باید با همه وجود آن سختی را لمس و درک کنید.

 

ایده او این بود که کم غذا بخورید، کمتر لباس های مناسب بپوشید و در جایی غیر از تخت‌خواب گرم و راحت خود بخوابید. به طور کلی، سنکا بسیار به ریاضت کشیدن اعتقاد اشت. پیروان رواقی‌گری معتقد هستند، انسان ها با قرار گرفتن در شرایط دشوار می توانند راحتی های خود را بسیار بهتر درک کنند و از آن با نهایت وجود لذت خواهند برد.

 

با تمرین این نوع ریاضت ها کمتر درد گرسنگی، سرما یا ناراحتی را لمس خواهید کرد و از اینکه زنده هستید و زندگی می کنید خوشحال خواهید بود.

 

با تمرین داوطلبانه شرایط سخت، صبوری و تحمل خود را افزایش می دهید. این باعث می شود تا در شرایط ناراحتی واقعی، راحت تر باشید و احساس رضایت بیشتر از زندگی خواهید داشت. برای این درجه از تعالی روح باید دست کم چند بار در ماه این ریاضت ها را به خود بدهید.

 

مثال هایی از شرایط سخت داوطلبانه

به طور مثال، شاید یک روز فراموش کنید یا به هر دلیلی نتوانید صبحانه میل کنید. در نتیجه احساس کمبود انرژی می کنید و باعث می شود به تدریج به انسانی غیرقابل تحمل برای اطرافیان تبدیل شوید. اما پس از تمرین گرسنگی های عمدی و خودخواسته در طول زمان، می دانید چگونه گرسنگی خود را مدیریت کنید و راحت می توانید کارهای خود را انجام دهید و این مساله کمتر آزارتان می دهد.

 

در مذهب رواقی‌گری گفته می شود برای تحمل سرما باید در هوای سرد با لباس کم و نامناسب بیرون بروید و بدن خود را عادت دهید تا سرما را تحمل کند. وقتی در سوز زمستان با یک لایه تی‌شرت بیرون بروید و این کار را بارها تکرار و تمرین کنید، اگر روزی ناخواسته در هوای سرد بدون لباس مناسب قرار داشتید، می توانید بهتر شرایط را تحمل کنید.

 

یا مثلا می توانید زیر دوش آب سرد تمرین کنید. هر هفته یکبار با آب واقعا سرد حمام کنید. در نتیجه این کار، روزهایی که با آب گرم حمام می کنید بسیار برایتان لذت بخش خواهد بود و به تدریج در برابر سرمای آب ایمن می شوید.

 

کم کردن میزان غذای روزانه و خوابیدن در مکان های ناراحت نیز از دیگر تمرین های فلسفه خویشتن‌داری هستند. لازم نیست خیلی به خود گرسنگی بدهید تا حالتان بد شود اما تا حد امکان میزان خوراک خود را کاهش دهید. تمرین کنید تا غذای کم باعث رضایت شما بشود. استفاده از تخت های سفت و ناراحت برای خواب نیز باعث می شود تا میزان صبر و شکیبایی شما افزایش بیابد.

 

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰
سی و یک راز موفقیت در طول  زندگی
راز اول
از کارهایی که ناچاری انجام دهی لذت ببـــر.
نق زدن تنها تو را خسته تر می کند و نمی گذارد کار را درست انجام دهی.
اما اگر با موفقیت مانند یک دوست رفتار کنی.
مثل سگ همه جا به دنبالت خــــــواهد بود.

راز دوم
سعی کن کارهایت را از صمیم قلب انجام دهی.
نه به صرف این که ناچاری انجام دهی.
باید به کارت ایمان داشته باشی.
یک جریان آب ضعیف ، تنها نیمی از باغچه را آبیاری می کند.

راز سوم
همه چیز را همانطور که هست بپذیر.
خواستن تنها، چیزی را تغییر نمی دهد.
خواستن، باد را از وزیدن باز نمی دارد و برف را به آب نبات تبدیل نمی کند.
اگر می خواهی چیزها را بهتر از خودشان تبدیل کنی، با آنها همان گونه که هستند مواجه شو.

راز چهارم
تمرین کن تا از درون شاد باشی.
اجازه نده دیگران برای شاد کردن تو تصمیم بگیرند.
خودت رئیس کارخانة شادی سازی باش.

راز پنجم
ذهنت را همانند ابر سفیدی که در آسمان است، آزاد کن.
تلاش کن، اما نتایج کار را واگذار تا با هم کار بیایند
برای ابر چه فرقی می کند باد از کدام سو بوزد.
چرا وقتت را برای چیزی که در کنترل تو نیست، تلف می کنی؟

راز ششم
وقتی تصمیم به انجام کاری می گیری،
از خود نپرس : من چه می خواهم ؟
بلکه بپرس : چه کاری به نفع همه است ؟
اگر به فکر منافع دیگران باشی، دیگران در کنارت کار خواهند کرد و کمکت خواهند کرد تا موفق شوی.

 

راز هفتم
هنگام تصمیم گیری ابتدا نباید بپرسی، از این کار چه نفعی عایدم خواهد شد؟
پرسش درست این است که : چه کاری به نفع همه است؟
خانه زمانی مستحکم خواهد شد که همة دیوارهایش استوار باشند.

راز هشتم
وقتی کار به مشکل می خورد، نه دیگران را سرزنش کن و نه خود را،
انسان وقتی شنا یاد می گیرد که از فرو رفتن در آب نترسد.

راز نهم
برای موفقیت در هر کار،
باید ابتدا تصویر واضحی از نقشة کار داشته باشی.
آن گاه، همان طور که در باد شدید، نخ بادبادک را محکم نگه می داری،
باید هدفت را هم به همان محکمی نگه داری.

راز دهم
اگر طرحی در عمل مشکل تر از آن شد که فکر می کردی،
دلسرد نشو.همه چیز این دنیا همین طور است،
خصوصاً اگر ارزشمند باشد.
لاجرم خود حبابی بیش نبود، زیبا اما توخالی.

راز یازدهم
مشکلات ما را قوی و به سمت
پیروزی های بزرگ تر هدایت می کنند.
کوهنوردی آسان نیست، اما منظره ای هم که
از قله کوه دیده می شود، بسیار زیباست.

راز دوازدهم
اراده ات را قوی کن.
خود را وارد به انجام کارهایی کن که برایت مشکل اند.
سپس آنها را با جدیت انجام بده.
بعد از مدتی خواهی دید که اراده ات همانند
گرزی فولادی سخت و درخشان شده است.

راز سیزدهم
با انرژی کامل روی کارهایت تمرکز کن.
شیشه های رنگی کلیسا، هنگام عبور نور از آنها
بسیار زیبا و درخشان می شوند.
کارهایت را هم اگر با انرژی انجام دهی،
شفاف و زیبا خواهند شد.

راز چهاردهم
هنگامی که قصد انجام کاری را داری، از خود نپرس :
دیگران آن را چگونه و با چه روشی انجام داده اند ؟
بلکه بپرس : چگونه می توانم آن را درست و به بهتـــــــــرین وجه ممکن انجام دهم.
این را بدان که همواره حقیقتی تازه در انتظار کشف شدن است.
بدون احساس وجود این حقایق، کریستف کلمب
هرگز به آمریکا نمی رسید و گراهام بل تلفن را اختراع نمی کرد.

راز پانزدهم
هر کاری را با جان و دل انجام بده.
اگر شعاع انرژی ات را مانند ذره بینی که نور خورشید را متمرکز می کند،
روی موانع تمرکز دهی،
هر مانعی که سر راهت باشد خواهد سوخت.

راز شانزدهم
امروز را آغازی تازه بدان.
چرا به چیزی که دیروز اتفاق افتاده، یا انجام شده فکر می کنی؟
زندگی رودخانه ای است که مدام به سمت آینده در جریان است.
هیچ قطره ای از آن دوبار از زیر یک پل رد نمی شود.
کار را با روشی تازه انجام بده، بهتر از همیشه.

راز هفدهم
افکار و رویاهایت را بسط بده.
هنگامی که در بیرون چمنزاری پهناور است
که از هر سو تا افق امتداد دارد.
چرا خود را در آغل حبس کنی.

راز هجدهم
نگذار افکار و ذهنیاتت به صورت عادت درآیند.
سعی کن هرگز در جا نزنی.هر روز از زاویه ای تازه به کارها نگاه کن.
زندگی یک صحنة پر از ماجراست.
به اطرافت نگاه کن: نشانه های زیبایی وجود دارند که به کشفیات تازه اشاره می کنند.

راز نوزدهم
مهم ترین چیز احساسی است که نسبت به کارت داری.
وجود رنگ های تیره در یک تابلوی نقاشی.
نشانة افسردگی نقاش آن تابلوست.
رنگ های روشن، حاکی از وجود روشنایی و انرژی در زندگی نقاش آن تابلوست.
هر کاری را با شادی انجام بده، تادیگران را هم شاد کنی.

راز بیستم
زندگی مثل یک تاب است که هم می تــــــــــواند سرگرم کننده باشد و هم حال به هم زن.
اگر هر بار که تاب می خوری احساس شگفتی کنی،
لذت تاب خوردن را احساس خواهی کرد.
در زندگی هم هر بار که کاری را انجام می دهی،
از انجام آن شگفتی احساس کن.

راز بیست و یکم
حرف حق را بپذیر و کاری به گویندة آن نداشته باش.
مثلاً اگر بوی دود را احساس می کنی و طوطی ات فریاد بزند که :
خانه آتش گرفت!
آیا به مهمانهایت خواهی گفت :
این طوطی نمی فهمد چه می گوید؟

راز بیست و دوم
عقاید را با حقایق اشتباه نکن.
حقیقت مانند دانة بادام است،
و عقاید پوستة آن دانة بادام هستند.
اگر به دنبال حقیقت هر چیز هستی،
باید پوسته را بکنی، تا خود دانه را ببینی.

راز بیست و سوم
قبل از انجام هر کار مهمی، اول ببین
چه احساسی نسبت به انجام آن داری.
آیا آن کار را مهم می دانی؟ آیا واقعی به نظرت می رسد؟
آیا به دیگران کمک می کند؟

راز بیست و چهارم
هنگام غلیان احساسات، هیچ تصمیم مهمی نگیر.
در این صورت اشتباه خواهی کرد.
اول درونت را آرام کن.
ذهن مانند یک دریاچه است.
هنگام غلیان احساس، دریاچه مواج است.
دریاچه هنگامی نور ماه را منعکس می کند که آرام باشد.

راز بیست و پنجم
هنگام مواجه شدن با مشکلی یادت باشد که حتماً راه حلی وجود دارد.
زیرا هر چیز با جفتش به وجود می آید.
بعد از هر سقوطی ، صعودی و بعد از هر شبی، روزی وجود دارد.
ذهنت را روی راه حل ها متمرکز کن.
برای بیرون آمدن از یک اتاق باید در را پیدا کنی،
نه این که به دیوارها فکر کنی.

راز بیست و ششم
همواره از نعمتهایی که زندگی به تو بخشیده است،
شاد باش و به خاطر آنچه که نداری گله مند نباش.
ساختمان با سنگ هایی ساخته می شود که در دسترس اند،
نه با سنگ های حیاط خانة دیگران.

راز بیست و هفتم
سعی کن مثل ماشینخرابی که خاموش نمی شود،
دائماً در حال عذرخواهی نباشی.
با این کار توجه دیگران را به اشتباهاتت جلب خواهی کرد.
تلاش کن که بهترین را انجام دهی.
آن گاه لبخند بزن و حرکت کن.
تنها خداوند کامل است.

راز بیست و هشتم
هر کار خیری که در این دنیا انجام دهی،
بیش از هر کس به خودت کمک خواهد کرد،
به تو قدرت و انرژی و درک بیشتر خواهد بخشید.
اگر خودت نقاشی کنی،
دیگران از تماشای آن لذت خواهند برد.
ضمن آنکه در حین کار
تجربه ات هم در نقاشی بیشتر شده است.

راز بیست و نهم
برای عمل کردن از درونت فرمان بگیر.
برای تفکر از درونت راهنمایی بجو.
زیرا درک و آگاهی را باید دریافت کنی
و نمی توانی خودت خلق کنی.
زمین هنگامی گرم می شود که
به سمت خورسید متمایل باشد.

راز سی ام
هر چیز که راست و درست باشد،
به نفع تو و دیگران خواهد بود.
خداوند بهتر از هر کس می داند که
چه چیز به تو شادی واقعی می بخشد.
آیا یک گیاه می فهمد که باد، آن را تقویت می کند
یا باران ملال آور باعث
رشد گل های زیبا می شود.

راز سی و یکم
هرگز مغرور نشو،
زیرا غرور میکروبی کشنده است.
غرور به تدریج عقل را زایل می کند
و باعث می شود هیچ کاری را بدرستی انجام ندهی

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب 5 نکته مهم برای پیشگیری از ریزش مو پیشنهاد می کنیم که رعایت آنها می تواند سودمند باشد:

5 نکته برای جلوگیری از ریزش مو +تصاویر

۱- سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزی ها و میوه های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. به این منظور خوردن سبزی هایی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می شود. گفتنی است اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی رنگدانه های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان ها، ناخن ها و موها می شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.

5 نکته برای جلوگیری از ریزش مو +تصاویر

۲- پس از حمام کردن اگر موهای شما خشک و پرحجم می شود به جای ژل که باعث خفه شدن مو می شود از روغن های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود.

5 نکته برای جلوگیری از ریزش مو +تصاویر

۳- حنا برای مو، گیاه مفیدی است اما تاثیر خود حنا با شامپوهای آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر رنگ حنا به نظرتان ناخوشایند است می توانید از گیاهان بی رنگ کننده استفاده کنید.

5 نکته برای جلوگیری از ریزش مو +تصاویر

۴- سبوس برنج نیز گیاه بسیار مفیدی است که می توان از دم کرده آن به جای چای برای تقویت موها استفاده کرد.

5 نکته برای جلوگیری از ریزش مو +تصاویر

۵- از تماس گرد و خاک و دود زیاد به موها خودداری کنید که دشمن مو هستند. در پایان نیز توصیه می شود در حد امکان به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید و درصورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد.به علاوه از شانه کردن موها در حمام بپرهیزید.

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

اگر به اینترنت به عنوان یک ابزار آشنایی نگاه کنیم، درست مثل محیط دانشگاه یا محل کار و مهمانی خانوادگی، آن وقت می توانیم به این نتیجه برسیم که اینترنت هم می تواند بهانه آشنایی دو نفر باشند. دو نفر که اگر آشنایی شان را به دنیای واقعی بکشانند، ممکن است تصمیم بگیرند تا پایان عمر زیر یک سقف زندگی کنند!

وقتی شبکه ارتباطی و اطلاعاتی ما به گستردگی جهان می شود، عمق شناسایی ما متناسب با این گستردگی، زیاد نمی شود. آن وقت است که با یک سوال جدی مواجه می شویم: چگونه می توانیم در این پهنه گسترده به شناسایی عمیق کاربران اینترنت و لایه های پنهان شخصیت آنها دسترسی پیدا کنیم؟! چگونه اسیر سطحی نگری و ساده لوحی نشویم؟! خلاصه اینکه در میان این همه افراد که فقط چند خطی از آنها می خوانیم یا چند کلمه ای را می شنویم آدم مورد اعتمادی را پیدا کنیم؟

کسب اطلاعات از پسران

اگر جزو دختر خانم هایی هستید که در موقعیت آشنایی اینترنتی قرار گرفته اید، باید 2 نکته مهم را به یاد داشته باشید. اول این که با خودتان صادق باشید و انگیزه شما صرفا کسب اطلاعات عمیق در مورد همسر آینده تان باشد؛ نه سرگرمی و نکته دوم این که زیاد اطلاعات بگیرید و در مقابل، کم اطلاعات بدهید. برای رسیدن به این دو هدف می توانید روش های متفاوتی را به کار بگیرید. مثلا

 

1- با آی دی پسرانه بین نویسندگان وبلاگ ها و اتاق های گفتگو و… رفته و فرد مورد نظر را گزینش کنید. (در این مرحله جنیست خود را روشن نکرده، تا مشخص نمائید که قادر به ایجاد و ادامه ارتباط، با فرد مورد نظر خود از طریق افکارتان هستید نه جنسیت خود).

به عنوان یک دوست اینترنتی (بدون توجه به جنسیت) اطلاعاتی را در مورد وی کسب کنید. سن؟ جنس؟ تحصیلات؟ محل سکونت؟ رشته تحصیلی؟ شغل؟ هدفش از چت کردن با با شما؟ هدفش از ایجاد سایت و وبلاگ شخصی؟ فرهنگ و نژاد؛ مذهب؟ سرگرمی ها، نظرات سیاسی، متاهل یا مجرد بودن؟ تعداد افراد خانواده؟ شغل پدر؟ شغل مادر؟ وضعیت مالی؟ تحصیلات افراد خانواده و برادران و خواهران؟ توضیح در مورد تخصص و شغلش با سئوال از جزئیات آن؟ میزان و ساعاتی که که به اینترنت وصل هست؟ و خلاصه هر آنچه که به نظرتان برای آشنایی اولیه مفید است.

 

2- سعی کنید در این مرحله اطلاعات کمی از خودتان بدهید یا بسیار خلاصه باشد. برای قدمهای بعدی لازم است که او از شما کمتر بداند. البته برای تحکیم ارتباط لازمست که مقداری اطلاعات عام از خودتان بدهید مثل تعداد خانوار، سن، رشته تحصیلی، مدرک، تفریحات مورد علاقه؛ ولی اطلاعات خاص از جمله نام محل تحصیل، نام واقعی خودتان، نام محل کار، آدرس منزل؛ همچنین عقاید مذهبی، سیاسی را در این مرحله عنوان ننمائید. البته سئوال و جواب ها نباید خشک و پشت سر هم باشد تا شک طرف مقابل را بر انگیزد. بلکه با ظرافت باید مطرح شود.

 

3 – با روشن کردن جنسیت خود، سایر سرنخ های شناسایی او را با ظرافت طلب کنید. مثل آدرس سایت های محبوبش؟ آدرس وبلاگ یا سایت شخصی اش؟ آی دی و آدرس ایمیلش و در صورت امکان ایمیل و آی دی دوستان مورد تائیدش؟ و از او بخواهید طی ایمیل هایی، در مورد خودش مطالب جالب و اختصاصی را بنویسد.

 

(بدیهی است،در هر مرحله از مراحل مذکور؛ اگر فرد با پارامترهای دلخواه شما تطابق نداشت یا قصد ازدواج ندارد، فرایند ازدواج اینترنتی در مورد او به اتمام می رسد.)

4 – به مطالعه ایمیلهای ارسالی، سایت، وبلاگ و اشاراتی که داشته است به طور عمیق بپردازید و با دید منتقدانه بررسی کنید. پس از این می توانید با افکار او چالش منطقی و علمی کنید تا او بیشتر صحبت کند – که این مطلب به شناسایی او کمک خواهد کرد.

 

5 – با آی دهای ناشناس و دخترانه با او ارتباط بگیرید و به او ایمیل بزنید و با دادن اطلاعات دیگر، و گرفتن اطلاعات از او، مطالبش را چک کنید. در اینجا دختر دیگری باشید و نظراتی مخالف نظرات واقعی خود بدهید. آیا او همان پسر است و با همان افکار. یا چهره متفاوتی از خود ارائه می دهد. (ثبات و واقعیت مطالب وی را بررسی کنید).

 

6 – گاهی از چیزهایی که بدتان می آید برای او به خوبی یاد کنید و تعریف کنید و به عکس از چیزهایی خوشتان می آید به بدی یاد نمائید، و نظر او را بطور غیر محسوس در رابطه با نظراتتان جویا شوید. تا واکنش واقعی فرد را چک کنید. (تا مطمئن شوید او نقش بازی نمی کند و نظرات قطعی خود را ابراز کرده است)

7 – کم کم اطلاعات خاص از او بخواهید. نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، آدرس منزل، شماره تلفن محل تحصیل، کار، منزل، و…، را از او بخواهید و در اینترنت مشخصات او را جستجو کنید. همچنین صحت مشخصات او را بررسی نمائید.

 

8 – سعی کنید به غیر از خودتان حداقل یک نفرد دیگر که دارای تجربه و علم لازم در این مورد است، از رابطه شما با خبر باشد و مشخصات بند 8 را پس از بررسی صحت آن، به فرد امین خود بدهید (اشخاص پیشنهادی: پدر؛ مادر؛ خواهر یا برادر بزرگتر، معلم؛ مشاور خانواده و ازدواج)

 

9 – به احساس هایش، افکارش، و رفتارش در خلال صحبت ها توجه نموده و به صورت جزئی و با مثال در رابطه با زندگیش سئوال نمائید. و واکنش ها و سخنانش را با تمام صحبت ها و نوشته های قبلی او که در آی دی ها متفاوت شما، به شما گفته است جمع بندی و آنالیز کنید. همچنین در مورد پروفایلش سئوالاتی بکنید. چرا تکمیل نکردید؟ چرا این آی دی را انتخاب کردید؟ چرا عکس واقعی خود را در آن نگذاشته اید؟ چرا به سرگرمی های خاصی علاقه دارید؟….

10– اگر به شما پیشنهاد ازدواج داد، نظرش را در مورد ملاقات حضوری وی با پدرتان، برادرتان و خانواده اتان در منزل شما، جویا شوید. (با این مسئله او را چک کنید تا چه اندازه جدی و مصمم است – در صورت مخالفت؛ دلایل او را با سایر بهانه تراشی ها و دلیل تراشی هایی که از او به دست آورید جمعبندی و تحلیل نمائید)

 

11- مراحل فوق نباید پشت سر هم و سریع سپری شود و به زمان نیاز دارد. اگر تمام این مراحل با موفقیت طی شده است، او می تواند صرفا یک خواستگار بالقوه برای شما باشد. مسئله ازدواج را به صورت صریح و شفاف با او بیان نمائید. در اینجا تاکید روی مراسم سنتی صرفا به خاطر اینست که ارتباط مجازی شما به ارتباط واقعی و دقیق تری تبدیل شوند و فرایند به صورت عمیق تری دنبال شود.

 

12– طی مراحل فوق به معنای شناخت فرد مذکور نیست. لذا برای انتخاب او به همسری باید شروع به بررسی و شناخت او در خارج از دنیای مجازی نمائید که خود بحث نسبتا مفصلی هست. در این مورد اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید می توانید به مراکز مشاوره مراجعه نمائید.

  • نرگس عزیزی
  • ۰
  • ۰

در طول هفته های اخیر، عکسی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده که نشان از آسیب شدید پوست دور چشم خانم جوانی دارد که به ادعای خودش، برای رفع چین و چروک دور چشم به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان با لیزر اربیوم قرار گرفته و عمق نفوذ و شدت درجه لیزری که برای درمانش استفاده شده، به حدی زیاد بوده که باعث تخریب بافت دور چشمش شده است.

به همین بهانه به سراغ دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… رفتیم تا با راه های مختلف رفع چروک دور چشم و خطرها و عوارض احتمالی آنها آشنا شویم.

چشم
چشم

روش هایی ساده و کارا برای از بین بردن چروک دور چشم :

لیزر اربیوم چیست؟

– لیزر اربیوم، نوعی لیزر قدیمی است و در گروه لیزرهای ابلیتیو جای می گیرد. لیزرهای ابیلیتو، به آن گروه از لیزرهایی گفته می شود که قسمتی از پوست را بر می دارند. علاوه بر لیزر اربیوم، لیزر CO2 هم در گروه ابلیتیوها قرار دارد.

منظورتان از برداشتن قسمتی از پوست چیست؟

– مثلا با کمک این لیزر می توان برخی از خال ها، زگیل ها و گروهی از ضایعات پوستی برجسته را برداشت.

کمی هم از عوارض لیزر اربیوم برایمان می گویید؟

– این لیزر با قدرت نفوذ بالایی که دارد، می تواند باعث آسیب به بافت های پوستی شود. قرمزی و التهاب ناشی از اربیوم هم زیاد است. به همین دلیل استفاده از اربیوم، در اصل برای برداشتن توده و ضایعات پوستی است و این لیزر در درمان چین و چروک کاربردی ندارد.

پس چرا برای رفع چین و چروک اطراف چشم خانمی که ابتدای مطلب به ایشان اشاره کردیم، از لیزر اربیوم استفاده شده است؟

– وقتی که تاکید می کنیم برای درمان ناراحتی های پوستی یا درمان های زیبایی در زمینه پوست به متخصصان پوست مراجعه کنید، به همین دلیل است. یک متخصص پوست می داند که چه وسیله ای در چه مواردی کاربرد دارد و چطور باید آن را به نحوی استفاده کرد که بیمار دچار کمترین عارضه شود. از طرف دیگر، پزشک متخصص با عوارض احتمالی روش های درمانی آشناست و می تواند از ایجاد آنها جلوگیری یا حداقل بهترین و سریع ترین راه درمانی را برای رفع عوارض احتمالی ایجاد شده، انتخاب کند. اگر برای درمان یا اعمال زیبایی به افراد غیرمتخصص مراجعه می کنید، باید انتظار هرنوع عارضه ای را داشته باشید. روش نامناسبی برای درمان چروک های دور چشم او انتخاب شده که این روش برای آن مشکل، مناسب و مورد تایید متخصصان پوست نیست.

بهترین روش درمان چروک دور چشم چیست؟

– یک نوع چروک در اطراف چشم بیشتر افراد وجود دارد که به نام «پنجه کلاغی» معروف است. معمولا این نوع چروک در اثر بستن یا تنگ کردن چشم ها هنگام مواجهه با نور، مطالعه یا خندیدن ایجاد می شود.

از آنجا که این چروک ها در دوران جوانی ایجاد می شوند، خط مشخصی از خود باقی نمی گذارند و بیشتر خط ها از میانسالی به بعد تشکیل می شوند و شکل می گیرند. ساده ترین و بی دردسرترین راه برای رفع این چروک ها، استفاده از بوتاکس است. تزریق بوتاکس می تواند حدود 9-6 ماه این خطوط را صاف تر نشان دهد.

نظرتان درباره لیزر CO2 چیست؟

– هرچند که لیزر فراکشنال CO2 هم برای درمان چروک های دور چشم به کار می رود اما اثربخشی آن چندان زیاد و به اندازه بوتاکس نیست. ما می توانیم با کمک این نوع لیزر، کمی به صاف ترشدن پوست دور چشم کمک کنیم اما از آنجا که پوست اطراف چشم ما بسیار نازک است (ضخامتی کمتر از 0.1 میلی متر دارد)، باید لیزر فراکشنال CO2 را با دقت بسیار و به صورت تکراری برای کمترکردن چروک دور چشم به کار برد. از این رو فقط به تشخیص پزشک متخصص در موارد خاص، می توان از آن استفاده کرد.

رادیو فرکوئنسی هم در درمان چروک های دور چشم کاربرد دارد؟

– دستگاه های RF یا همان رادیوفرکوئنسی می توانند تاحدی به جوانسازی پوست اطراف چشم و محکم تر شدن پوست کمک کنند اما نمی توان چروک ها را با این روش کاملا از بین برد.

کرم دور چشم درمان کننده چروک نیست :

کرم های دور چشم می توانند رطوبت پوست اطراف چشم را افزایش دهند و باعث شوند که چروک ناشی از خشکی پوست، کمتر خود را نشان بدهد اما این کرم ها نقشی در رفع یا درمان چروک اطراف چشم ها ندارند. علت ایجاد چروک های افقی زیر چشم جوان ها، درماتیت اتوپیک است. معمولا چنین افرادی از دوران کودکی دچار حساسیت پوستی بوده اند و حالا با علائم این حساسیت به صورت چروک زیر چشم مواجه شده اند. درمان های دارویی موضعی با کرم های تجویزی متخصص پوست می تواند در بهبود التهاب و چروک زیر چشم این افراد مفید باشد.

  • نرگس عزیزی